emmaahlberg.blogg.se

Hej, på denna bloggen får du följa mig Emma Ahlberg, mitt liv och allt som rör det. Främst smink, mode och vardag men även dyker hästarna upp ibland.. Jag hoppas ni vill stanna! Kram ❤️

Billyboy

Publicerad 2013-02-24 01:42:15 i

Tänkte att ni sklöe få lära känna Billy lite mer ;)
Han är somsagt 16 år gammal en rikigt söt häst. Billy är väl en ganska charmig ponny, Han är rikigt ball!
Jag minns att hans grundägare var och kollade när jag red Billy, Han var verkligen superfin, Gick fint och tramapde under sig, Var lagom pigg och ja.. MEN så fort ägarna kört ner på grusvägen med bilen så ska jag göra en galoppfattning, Minns vara att han drog tyglarna ur händerna på mig och skenade, bockade och jag trillade av såklart. Donk, Aj!!
Precis. Han är ganska smart dendär ponnyn. Men de bästa är, jag minns alla gånger jag hoppat ett hinder, bara stått i hans box gnidit kinden mot hans rygg eller, när han sniffat åt sig hästgodis ur min ficka. Gud, Bilöy är en häst man blir riligt kär i. Iallafall jag. Men när de går som bäst så skiftar de snabbt. Fast de är så, han är en helt vanligt ponny. En ponny som förevigt stannar här, här i mitt hjärta.

Kommentarer

Postat av: Jenny - hästblogg

Publicerad 2013-02-24 20:36:14

Fina!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela